Om oss

Kommunalvänstern bildades i mars 2013, som ytterligare en av de branschföreningar som är organiserade under Vänsterpartiet Storstockholms partidistrikt. Kommunalvänsterns syfte är att verka för kommunalarbetares politiska frågor inom Vänsterpartiet, att delta i facklig-politisk samhälls- och politisk debatt, samt att organisera Kommunalmedlemmar som också är vänsterpartister, och vice versa.

Kommunalvänstern är en partipolitisk förening för facklig-politisk verksamhet, och är inte på något sätt organiserad inom ramarna för Kommunals förbund.  Däremot är medlemskap i Kommunal, avdelning Stockholms län, en förutsättning för att också kunna vara medlem i Kommunalvänstern. Saknas det ena eller det andra medlemskapet? Inga problem, vi hjälper dig gärna på vägen att bli delaktig i ett par av Sveriges viktigaste arbetarrörelseorganisationer.

Den senaste tiden har det startas ytterligare Kommunalvänsterföreningar i Sverige. Bland annat i Dalarna och region Väst. Därför är vi numera ”Kommunalvänstern Storstockholm.”

För att kontakta oss, se Kontakt.